New Holland M 100 - Geveerd front gewicht - geveerde vooras
Misschien een al veel gestelde vraag maar ik had graag eens geweten wat de verschillen tussen beide zijn prijs voor- en nadelen van beide alle info welkom alvast bedankt! ????????Heb je nog maïshakselaar foto's of video's uit de oude doos! Help mee!
Op maishakselaars.nl plaatsen we elk jaar opnieuw duizenden foto's van de maisoogst.
Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!
Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste reactie
Reacties
Vooras vering is natuurlijk altijd mooier maar ook veel duurder. Geeft ook meer onderhoud en in het land soms een nadeel, bijvoorbeeld bij ploegen of voorladerwerk.
Het zou wel iets in grip kunnen schelen maar verder maakt het niks uit.
Onafhankelijke voorasvering van de 900's zal qua smeernippels vast niet onderdoen voor de Carraro. Ondanks dat nadeel wou Fendt toch niet achterblijven en is ook onafhankelijk gaan maken...
Meer frontgewichten hangen helpt... Met een Zetor 6718 met geveerde vooras was het inderdaad net alsof je op zee zat, als de trekkrachtregeling de drieschaar Huard begon te heffen kwam eerst de voorasvering 10cm los, totdat de ploeg ondieper ging werken waarna de diepteregeling de ploeg (en dus de voorkant van de trekker) weer neer liet ploffen. 200kg frontgewicht deed wonderen
Je zou toch zeggen dat er een fabrikant op het idee gekomen moest zijn om zon vet verdeelblok van een automatisch smeersysteem op te bouwen, om alles te verbinden naar 1 of twee centrale smeernippels waar je per dag een slag of wat vet in doet. Kost niet zo gek veel in verhouding tot een volledig automatisch smeersysteem maar scheelt een enorm gepulk omdat je niet iedere individuele nippel op hoeft te zoeken.
Die Italianen hadden ook gewoon onderhoudsvrije lagers van www.igus.de kunnen gebruiken. Die gaan niet zo lang mee als een conventioneel lager dat iedere dag gesmeerd wordt, maar het kost geen drol en smeren gebeurt toch niet dus vervangen moet je ze dus zowieso een keer.
Mooie van die verdeelblokken is dat je hoeveelheden per smeerpunt kunt varieren... Je moet dan alleen wel regelmatig smeren om te voorkomen dat de boel indroogt.
En trouwens zon verdeelblok blokkeert op het moment dat 1 nippel niet meer smeert dus weet je dat er iets aan de hand is.
Hoef je alleen de kruizen nog te smeren, als dat al gedaan moet worden....
Maar nou begrijp ik nog steeds niet waarom je niet met een voorasvering ploegen kan. Ik vind het een genot, dat rijdt veel rustiger.