Fendt 611 s - olie vloeistofkoppelin
ik ben op zoek achter dikkere olie voor in mijn vloeistofkoppeling, nu is die gevuld met ATF olie. Het lijkt me ook dat je niet gelijk welke olie er kan ingieten voor de warmte eigenschappen en dergelijke, heeft iemand hier ervaring mee of advies?Heb je nog maïshakselaar foto's of video's uit de oude doos! Help mee!
Op maishakselaars.nl plaatsen we elk jaar opnieuw duizenden foto's van de maisoogst.
Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!
Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste reactie
Reacties
ik wil er net hele dikke in doen
dat is ook mijn bedoeling, maar 80w90 hebben we wel ergens staan, kan verder voor niks kwaad?
waarom werd dit bij standaard fendt's dan gedaan?
Zou die dikke olie er dan wel in circuleren als je er zulke dikke olie in doet?
is net de bedoeling dat het niet circuleert en de vloeistofkoppeling star blijft
alleen slipt die DAN NIETS :? meer
dat is ook mijn bedoeling,
Wat is je bedoeling:
Dan slipt die niet meer?
of,
Dan slipt die iets meer?
Hij moet blijven trekken, 2x zoveel pk als standaard voor op de trekkertrek en de koppeling geeft dat nu op blijkbaar
Het is toch een 614? ????
Ook al doe je de vloeistofkoppeling geheel vol met olie, er is altijd weer een toerental dat deze kan doorslippen. De vullingsgraad bepaalt wél bij welk toerental slip op zal treden (hoe voller----hoe lager).
Vullen met dikkere olie lijkt mij sterk af te raden omdat deze olie te traag stroomt (al bij opstarten van de motor!) om een egale vloeistofverdeling door de vloeistofkoppeling te krijgen. Een ongelijke verdeling veroorzaakt onbalans/trilling.
Daarnaast geeft dikkere olie een steviger schuim waardoor de afdichtingen zwaarder belast worden.
Dan slipt die niet meer?
dat hij niet meer slipt
blijft wel trekken maar in de aanzet is hij dit weekend even aan het slippen geweest, en doe maar 3x de originele pk's
Okee. Fendttrisixfan gaat dan wat mij betreft z'n gang maar. (Ik zie er met 'boerenlogica' niets in).
kan het maar proberen, als de vloeistofkoppeling hierdoor stuk gaat haal ik ze er toch uit
Doe dat dan gelijk, dan houdt dat ding waarde.
het is goedkoper om ze te laten zitten
heb er geen ervaring mee maar mijn gezonde boeren verstand zegt mij dat ik liever vol met atf had dan half vol met 80w90
maar wie ben ik om er over te oordelen
dat heb ik nu al... dus moet wel iets doen
heb al zitten denken aan achterbrug van 615 en zelfbouw 2-plaats koppeling met een zelfgemaakte as die rechtstreeks van motor naar koppeling loopt zonder de vloeistofkoppeling...
maar das voor als ik veel geld heb