Fendt 716 - 716 Gen1 met deutz motor, oliedruk sensor?
716 Gen1, Deutz motor met handmatige gaskabel....Bij het koud starten kregen we de laatste maanden heel kort (1s) een melding van de oliedruk. Verdween vanzelf.
Gisteren zelfde fout maar kort intermitterend, dus ging aan en uit, ongeacht het toerental, zowel bij 750 als bij 1800 toeren.
Toch maar laten vertrekken. Onderweg de eerste 10u geen problemen, daarna kwam de melding terug en moesten we het toerental rond de 900rpm houden om geen melding meer te krijgen.
Meestal is de melding erg kort. Lijkt ook afhankelijk van de stand van de tractor, bv neus rechts omhoog geen probleem, links omhoog wel. Op hogere toeren geen meldingen.
Mijn idee is de sensor aan't overlijden. Koude motor zou toch altijd een hogere druk moeten hebben?
Oliepeil ok en op maximum, geen olieverbruik, filter een 300u nog gewisseld alsook de olie, 15W40.
Beetje zweterig rondom de filter, nog niet gekeken waar die juist lekt maar de afscherming is vettig en er valt een drupje op de grond waar die staat.
Iemand dit al meegemaakt? Morgen zeker na te kijken door een dealer maar tips zijn welkom. Motor heeft een 15.000 uur intussen, verder geen problemen. Nog nooit open geweest aan de motor
Heb je nog maïshakselaar foto's of video's uit de oude doos! Help mee!
Op maishakselaars.nl plaatsen we elk jaar opnieuw duizenden foto's van de maisoogst.
Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!
Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste reactie
Reacties
Vanmorgen de oliedruksensor gewisseld, was idd geen goedkope (250€ ongeveer) en alle foutcodes waren weer weg.
Stekker van de oude sensor was nat van de olie, het zweten rond de oliefilter bleek ook van de sensor te komen, deze was volledig gaar. Gelukkig, fijne motor, ik wilde die niet riskeren...
Dank je wel.
Heeft er iemand een tekening hiervan? De bout kan zo'n 5-6 cm uit de collector, daarna zit dit stukje waardoor ze er niet uit kan. Lijkt me sterk dat ze de bouten zo zouden bouwen dat ze in de collector vast zitten.
Het kan ook zijn dat ze er net wel uit zou kunnen indien ze volledig recht gehouden wordt maar door de positie, achter de turbo, moet ze schuin om eruit te kunnen.
En dan nog, als ze gebroken is moet heel de collector los.
Graag wat tips.