Fendt 306 LS - Verkeerde klep en roet
Dag allemaal! Het is weer happy Fendt dag vandaag en we gaan weer vrolijk aan de klus. Omdat het blok vanaf de kopping van mijn 306 ls nogal nat was, heb ik de stoute schoenen aangetrokken en de ben de koppakingen aan het vernieuwen. Tot nu toe gaat het best redelijk. alles ligt los en de koppen zijn eraf. Bij de instepctie van de de koppen, viel mijn oog meteen op 1 klep(inlaatklep)die nogal ver in de zitting lag. Ik begon me al redelijk zorgen te maken hierover. Klep gedemonteerd en eens goed bekeken. Een wat blijkt nu? er is op de plaats van de inlaatklep een uitlaatklep gemonteerd!!! die is iets kleiner dan de inlaatklep. De betreffende inlaatpoort zat ook helemaal vol met roet. Andere poorten zijn redelijk schoon. Alles is in een zeer goede staat. Bussen zijn in goede staat. De hoongroeven zijn nog goed aanwezig en de zuigers zijn optisch in zeer goede staat. Ik vermoed nu dat de vorige eigenaar(geen idee wie) de moter heeft gereviseerd. helaas is daarbij een verkeerde klep gemonteerd. Wat is nu echt het effect van een te kleine inlaatklep? Ik heb helaas niet vooraf de klepspeling gecontroleerd dus heb geen idee in hoeverre deze ook afwijkt van de 0,2 mm die mijn kleppen moet hebben.Heb je nog maïshakselaar foto's of video's uit de oude doos! Help mee!
Op maishakselaars.nl plaatsen we elk jaar opnieuw duizenden foto's van de maisoogst.
Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!
Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste reactie
Reacties
Ga je de trekker zelf gebruiken of is die voor de handel??
Kolbenschmidt is namelijk vrij prijzig techniekwebshop.nl/fendt-cilinderset-u226300100000…