Deutz-Fahr Onbekend, foto van JiGo

Deutz-Fahr Onbekend maisoogst

Deel via: Whatsapp, Facebook of Twitter.
+5
JiGo
Zojuist ontvangen van mijn Deutz-Fahr dealer. De nieuwe 8-serie met de, eindelijk!!, vernieuwde cabine. Ik ben wel enthousiast al is een nieuw model altijd even wennen. Wat vinden jullie?
Loonwerkslaaf
@JiGo Zullen ze de cabine inkopen bij MF, lijken precies op elkaar

Reacties

+1
JoranK
Vanaf de buitenkant geen verbetering die cabine. De binnenkant moet ik vd week nog even zien.
+4
Fast Eddy
Lijkt zo op het eerste gezicht een Deutz met JD cabine.😂🤣
Het is even wennen. Maar het is wel een logische stap om mee te blijven doen.
ford8630power
@Fast Eddy Ik vind het meer op de cabine van zo'n 8s MF lijken, de hele trekker neigt ernaar
+1
Fast Eddy
@ford8630power

Het voorraam van de S8 staat toch voorover?
+2
Tis wennen, het lijkt wel een mf met die vierkante spatborden erbij, die grote deuren ben ik in de basis ook geen fan van

Maargoed zoal gezegt, ze moeten toch mee met de rest, en als die wat stiller en ruimer is went het ook welweer
+7
GerbertXL
Is dit een echte deutz? Doet me denken aan een chinese versie ofzo waar de cabine plaatselijk word gefabriceerd.
T60401
Quote Reactie van @GerbertXL:
denken aan een chinese versie ofzo waa

De nieuwe t 7 serie van nh net zo
+5
zettelmeyer
Tot en met de dx maakte Deutz mooie trekkers als je het mij vraagt. Dit is het allemaal weer net nie
+1
Fast Eddy
@zettelmeyer

Als ze die deuk in de voorkant van de motorkap recht hadden gemaakt, had hij al iets meer DX uitstraling
+2
ljdekker
Die cabine heeft wel wat weg van een same. De dx herken je uit duizenden door z'n typische vorm. Vind dit eigenlijk zo gek nog niet. Trekkers gaan misschien wel wat meer op elkaar lijken, maar dat is de automotive industrie schering en inslag; wie een heeft er nu nog een echte eigen smoel? Eigenlijk moet je van veraf al direct kunnen zien; hé dat is dat en dat merk. Pas dan heb je een goed ontwerp.
@ljdekker
Quote:
Trekkers gaan misschien wel wat meer op elkaar lijken

Misschien? Ze doen niet anders als naar elkaar kijken, het is geen toeval dat de meeste merken 5 6 7 en 8 series hebben die bij de meesten ook nog redelijk overeenkomen kwa pk’s. En de bediening, de rijhendels lijken steeds meer op elkaar, ernaast een rijtje flippers hebben ze ook allemaal, een naar beneden doorlopend voorraam dat los staat van de motor hebben ze ook allemaal van elkaar (fendt?) afgekeken..

Ze kijken echt wel wat de concurrentie doet, lijkt me geen toeval
+1
@ronald-deutz-fahr aan de ene kant ook wel logisch. Als je kijkt naar de rijhendel dan wil iedereen daar ongeveer de zelfde functies op. Dan kom je automatisch een beetje op de zelfde vorm uit want anders word het weer niet ergonomisch. Een rijtje flippers voor de hydrauliek werkt perfect dus er niemand die bedenkt om ze in een lange rij van boven naar onder te zetten bijvoorbeeld
Jotke
Quote Reactie van @ronald-deutz-fahr:
een naar beneden doorlopend voorraam dat los staat van de motor hebben ze ook allemaal van elkaar (fendt?) afgekeken..

Hebben ze allemaal al jaren. Alleen tegenwoordig wordt het rubber tussen motorkap en cabine nog wel eens achterwege gelaten waardoor het meer opvalt.

Doorlopend raam had JD bij de 20 serie al.
@Jotke mf 2000 serie al
@Jotke
Quote:
Hebben ze allemaal al jaren.

Heb ik gezegt dat het nieuw is dan?
+3
JiGo
@ljdekker vind ik ook. Deutz slaagt daar wel in is mijn mening. Een beetje eigentijds en wat rebels. Je vindt het wat of je vindt het niks.
+1
ljdekker
Wat bij deutz altijd hetzelfde blijft is een zwarte band in de lengte over de motorkap die vooraan weer omhoog gaat. Daar blijven ze al decennia trouw aan.
+4
casejxu
Ziet er zo positief uit! Hopelijk heb je net als JD de optie om links een kleine deur te bestellen. Die grote ondingen vind ik maar niks
+1
Fast Eddy
@casejxu

Helemaal mee eens. En het is ook nog eens behoud van het hang en sluitwerk.
+1
JiGo
@casejxu en dat draai mechanisme om de deur te openen ben ik ook niet zo een fan van.😅
casejxu
Quote Reactie van @JiGo:
draai mechanisme

Oh dat bevalt me wel. Af en toe klein beetje vaseline inspuiten/opsmeren en loopt prima. Door dat draaien wel meer binnen handbereik
+2
JiGo
@casejxu we moeten bijna wekelijks opnieuw afstellen omdat de slag om te openen anders te groot is en de deur dan niet open wil😅 ik ben wel erg benieuwd naar deze nieuwe cabine. Woensdag maar eens goed bekijken
casejxu
@JiGo oh dat probleem ken ik nog niet. Ben ook niet zo bekend met de nieuwste. Slot goed in het vet staan? En verlopen ? Dan zit de kabel niet vast genoeg in het slot?
+2
deutz dx 470
Nu is het wachten op de 6 serie he @JiGo 🫣
JiGo
@deutz dx 470 inderdaad 😎
+4
worteljcb
Die cabine is erg wennen, maar dat was de 8S van MF ook. Dit design motorkap heb ik altijd al mooi gevonden. Maar persoonlijk vind ik de combinatie van de cabine en de motorkap minder geslaagd. Het ene is heel strak en het anders wat speels en druk. Dat klopt niet voor mijn gevoel.
+1
GerbertXL
@worteljcb kan natuurlijk zijn dat ze dat expres gedaan hebben om de nieuwe cabine op te laten vallen. Maar net wat je zegt, het vloekt met elkaar.
Paar sierstukjes om het geheel in elkaar op te laten gaan en het lijkt al veel beter denk ik.
+5
dx11
De fiat motor is wel vloeken in de kerk natuurlijk
+1
ljdekker
Door de achterste stijl van de cabine boven het spatbord ook groen te doen lijkt het net of de cabine breder wordt achteraan.
+1
weurding
Deutz, de motorenbouwer van weleer, en ze zullen beter zijn, maar toch, een fpt in t vooronder?
+3
Fast Eddy
@weurding

Ik denk dat FPT momenteel de betrouwbaarste en beste motor maakt. Deutz en JD zijn jaren geleden al ingehaald door FPT.
+2
JiGo
@Fast Eddy dat denk ik ook..
+1
weurding
@Fast Eddy dat is ook zo, maar toch.... denk niet dat bv. Deere een fpt zou gaan gebruiken
+1
Fast Eddy
@weurding

Deere en MF hebben al een FPT in gebruik bij hun smalspoor trekkers. Het wordt al net als bij auto’s, je ziet pas wanneer je onderdelen besteld wat voor motor je hebt.
+2
weurding
@Fast Eddy is dat de Indiase deere? Had in de elios ook een fpt, de 400 en 800 van claas hebben er ook 1, geen klachten over de dps die we gehad hebben maar hoor ook van de monteurs dat fpt zuiniger en beter is idd
+2
Fast Eddy
@weurding

Het is de smalspoor die gebouwd wordt door Carraro. Die is er in meerdere smaken. Claas, MF, Carraro en JD.
+2
@Fast Eddy en toch hoor je in de Deutz trekkers nooit iets slechts over de Deutz motors, kan me dus slecht voorstellen dat een ander nog beter is...
De iveco 6 cilinder in onze regenpomp is anders aardig dorstig en dat is dezelfde familie volgens mij
+1
Fast Eddy
@Deutz-Fahr-Rijder

Ik heb sowieso 1 verhaal gehoord dat ze zijn overgestapt op een ander merk. Nadat de vario kapot ging binnen 3500 uur. En een ander verhaal dat het niet lang meer gaat duren dat er een ander merk op de dam staat vanwege vage storingen die maar blijven komen.
En dat er bij Deutz motoren veel adblue storingen zijn waardoor je over moet stappen op speciale adblue.
worteljcb
Quote Reactie van @Fast Eddy:
speciale adblue

Dat moet je met een Agco merk eigenlijk ook, dus dat zal het grootste probleem wel niet zijn
Fast Eddy
@worteljcb

Die gebruikt toch ook Deutz motoren?
worteljcb
@Fast Eddy Ja Fendt had ze wel inderdaad. Is misschien ook wel meer een software dan hardware dingetje, ik heb geen idee
+1
@worteljcb Hier nog nooit trammelant gehad met AdBlue, op een kapotte NOx sensor in de uitlaat na bij 1 trekker na 4500 uur. Hebben altijd gewone AdBlue van Total.
rommert14
@MaartenMandemaker Hier net zo, en bij 2 trekkers een nox sensor vervangen
+1
zettelmeyer
@MaartenMandemaker sinds ik adbleu bij pomp haal heb ik er ook geen rare storinge meer. Deed te lamg over zon vat
@zettelmeyer Hier een 1000 liter ibc die we vaak om het jaar laten vullen. Daar vullen we een 200 liter vat mee die bij de pomp staat. Ibc staat wel donker opgeslagen. 200 liter vat ook uit de zon.
zettelmeyer
@MaartenMandemaker ik deed ongeveer 2.5 jaar met 200 liter en stond in het donker
rommert14
@zettelmeyer Hier zuipt de voerwagen er een leeg in 3 maand 🤣
@zettelmeyer neemt de shovel zo weinig dat 200l te lang staat?
+2
zettelmeyer
@ronald-deutz-fahr de shovel hoeft geen adbleu in, is 74 pk. Alleen de N143 gebruikt beetje adbleu
@zettelmeyer dan heeft die niet veel nodig, hier ook 200 liter vat en verwacht dat die binnen een jaar leeg is
En dan maakte jou trekker aardig meer uren denk ik…
Nu misschien vergelijkbaar nu je shovel heb
+1
zettelmeyer
@ronald-deutz-fahr maakte ruim 750 uur. Met voorlader werk nam die geen adbleu. Nu maakt die stuk minder uur. Maar wel gelijk adbleu verbruik heb ik het idee
+1
@Fast Eddy ja maar de vario die kapot gaat is geen motor en tis nou niet dat JD nooit zulke vervelende euveltjes heeft. Dat van die adblue is ook iets aparts want bij het loonbedrijf waar ik werk lopen 12 adblue Deutzen en ik kan me maar 1x bedenken dat ze er een probleem mee hebben gehad...
Ik ben niet merkblind en ik zeg niet dat een ander merk minder is, maar voor mijn eigen idee was de kracht van Deutz de motor en die wisselen ze nu voor een Italiaan wat ik opvallend vind.
+1
DriveJohnDeere
@Deutz-Fahr-Rijder

Die deutz blokken in de shovel doen t best 👌👌. Qua hardware zijn het zeker geen slechte trekkers vgm.

Meest irritante aan een deutz vind ik dat alles extreem overbeveiligd is
DriveJohnDeere
@DriveJohnDeere
Owja en de lompe opbouw van de cabine 🙈.

Kan me flink ergeren aan het dikke stuur de dikke stijlen en het te grote scherm 😅
+1
@DriveJohnDeere ik deel je mening grotendeels hoor, de piepjes en beveiliging knopjes zou van mij gerust een stuk minder mogen inderdaad. Aan het stuur heb ik geen hekel maar ik rijd te weinig met andere merken om goed te vergelijken.
+2
Fast Eddy
@Deutz-Fahr-Rijder

Elk merk heeft wel wat. Deutz trekkers hebben een aardige come back gemaakt hier in de buurt. Daardoor hoor je de verhalen dat het niet goed gaat ook. JD heeft de motoren ook niet op orde. Eerst waren het de koppakkingen en nu de turbo`s. FPT heeft op de grote motoren nooit EGR gehad terwijl andere merken dat wel hadden. Ook stilstaand regenereren is een groot nadeel van Deutz.
JiGo
@Deutz-Fahr-Rijder wij tot heden ook nog geen enkel probleem met betrekking tot de adblue gehad.
+1
aertspa
@Deutz-Fahr-Rijder ze hadden bij SDF de 3.6l deutz motor gehad wat zijn me dat vodden!!!, ze zijn heel vlug hun farmotion er gaan inleggen er komt nu een 6 cilinder farmotion aan ook
deutz AG is niet meer wat het geweest is
+1
@Deutz-Fahr-Rijder wij hebben een iveco 4 cilinder in de beregeningspomp liggen, die lijkt 1 op 1 op een fiat 8045 motor
+4
jehan
Hebben ze met deze trekker al ergens tegen aan gereden?? lelijk die knik in de neus
+1
valtraaa
@jehan knikje hadden ze inderdaad ook wel achterwege mogen laten.
jeroenaerts007
De cabine die lijkt op een MF, een FPT motor als hart en de achterkant die lijkt op een John Deere? De tijd toen men nog werkelijk alles in eigen huis maakte is jammer genoeg voorbij! Nochtans heeft SDF de knowhow hoe je een motor bouwt. Een gemiste kans!
+1
ljdekker
@jeroenaerts007 wat dacht je van de agrostar 6.72l1 en nu 6.81? Daar zat ook weinig deutz aan.
@ljdekker zijn monster trekkers als ze het doen. Evenals agrotron 200.
Technisch gezien was het een dieptepunt 😅
@jeroenaerts007
Quote:
Nochtans heeft SDF de knowhow hoe je een motor

Deutz motoren en sdf hebben weinig met elkaar vandoen, als ik mij niet vergis is het puur de naam.
Tenzei je de farmotion bedoeld, die loopt
Tot 160pk.
+1
jeroenaerts007
@ronald-deutz-fahr SDF claimt dat de farmotion 6 cilinder in ontwikkeling is. Jammer genoeg zeggen ze dit al een paar jaar. Wel hebben ze vorig jaar de nieuwe fabriek in Turkije geopend waar ze de farmotion motoren (SAME motoren) gaan bouwen. Ik kan alleen hopen dat FPT een tijdelijke optie is om later over te schakelen op een farmotion 6 cilinder.
+2
@jeroenaerts007 waarom hoop je dat? Fpt zijn goede motoren die de emissie rommel goed in orde hebben, en er kan normale ad blue in ipv optispray.
Een compleet nieuw ontwikkelde motor moet zich eerst nog bewijzen in de praktijk…
+3
JiGo
Nu ik hem in het echt gezien heb ben ik toch razend enthousiast 😍💪🏽
Fendt926Driver
Quote Reactie van @JiGo:
Nu ik hem in het echt gezien heb

Heb jij er ook nog ingezeten?
Heb er alleen omheen gelopen en vondt het een mooie trekker.
Steeds iets doorborduren op de agrotron kabine was ook niet meer alles.
JiGo
@Fendt926Driver ja heb een uitgebreide uitleg gekregen. Ziet er top uit vind ik👌
+2
JiGo
@Fendt926Driver

(klik om te vergroten)

@JiGo heul veul nieuweknopjes 😅
Scherm mooi binnen bereik
En gelukkig hebben ze de blauwe hydrauliek schuifjes op de rijhendel gehouden dat is echt goud 👌🏻

Waar is het 2e handgas hendeltje voor? Wat nu die draaiknop is voor eco-power?
valtraaa
@ronald-deutz-fahr goed vol inderdaad. Bediening van climate control op de armleuningen zou voor mij persoonlijk dan ook weer niet hoeven.
trean
@valtraaa dat vindt ik juist ideaal, bijna alles behalve de radio in de armleuning. Maar ieder zijn eigen voorkeur.

Ben wel benieuwd of deze stoel ook een beetje kan draaien.
valtraaa
@trean ieder zijn ding inderdaad😄 met de Valtra kunnen we de radio weer wel bedienen op de leuning. Die verzet je naar mijn idee vaker een keer dan de climate control.
2850Johndeere6R
@trean als ik naar de bovenstaande foto kijk valt dat draaien tegen. Nu is het een foto en kan dat het ruimtelijk inzicht heel anders maken en kan de cabine in het echt wel wat breder zijn als die op de foto lijkt.
+3
Fendt926Driver
Quote Reactie van @trean:
Ben wel benieuwd of deze stoel ook een beetje kan draaien.

De complete cabine is vernieuwd, nieuwe aircosysteem, een de nieuwe imonitor 5 en een stoel die 45 graden kan draaien.

Staat als reaktie bij de foto van @Kieran
+1
@valtraaa
Quote:
climate control

Die hoef ik sowieso niet, nergens op eigenlijk. Zolang het kan doe ik graag dak- en zeiraampjes los, anders gewoon airco en blazer op vaste stand. Met climate en je moet ff uit de cabine voor een minuutje en je laat deur open gaat die volgas blazen en is het steenkoud als je weer instapt 😅

Auto net zo, doe mij maar lekker 3 draaiknoppen😅
trean
@ronald-deutz-fahr min en maximaal motertoerental denk ik, ik vindt de knopjes wel mooi gegroepeerd. De aftakas In het midden, de hef rechts en moter links oranje.
Hydrauliek zoals je al zegt mooi op de (rij)hendel te bedienen met je duim.
@trean
Quote:
min en maximaal motertoerental denk ik
die bedoel ik met die draaiknop Indd.
Hefbediening op zeikant vind ik minder overzichtelijk, maar er is nou eenmaal geen plek voor 2 plat liggende draaiknoppen. Flippers zover naar achter vind ik niet zo’n mooie plek maar die zal je weinig gebruiken met toewijsbare ventielen op rijhendel en joystick.
trean
@ronald-deutz-fahr is maar net wat je er aanhangt voor en achterop.
Alle 8 funties tegelijk heb je niet snel nodig.
+1
zettelmeyer
Quote Reactie van @ronald-deutz-fahr:
heul veul nieuweknopjes

Leuk als er een kleine mee is🙈
+1
@zettelmeyer ik lees hier altijd dat Deutz zo overbeveiligd is dus ik dat opzicht is dat zo raar nog niet 😎

Heb je nog maïshakselaar foto's of video's uit de oude doos! Help mee!

Op maishakselaars.nl plaatsen we elk jaar opnieuw duizenden foto's van de maisoogst.

Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!

Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
17
PUNTEN
30
WEERGAVES
0
BATTLES
MEER FOTO'S