Valtra N143, foto van zettelmeyer

Valtra N143 maisoogst

Deel via: Whatsapp, Facebook of Twitter.
+1
zettelmeyer
Gezien de discussie hier op tf over kuilbult vastrijden gelijk het lasapperaat gepakt en blokje in elkaar geflanst om trekker wat zwaarder te krijgen met aanrijden.
+1
Fast Eddy
@zettelmeyer

Onder de noemer: Zulf moakt.
rommert14
@zettelmeyer discussie over vastrijden? Heb ik wat gemist?
+2
zettelmeyer
@rommert14 zijn toch veel discussies geweest over bult aanrijden of zelf mee rijden met hakselen, wel of geen kuilwals etc etc.
Vind dat erg intressant en spiegel dat na mijn omstandig heden.
Erf is hier te klein en de silos te smal om capiciteit te draaie met hakselen, daarom gekozen om in 2 silos te gelijk te kuilen met meerdere snedes over elkaar. Zelf mee helpe aanrijden voor extra verdichting en uur na rijden. Is denk beste voor mijn situstie ipv mee te rijden om zo poppetje uit te spele
+1
rommert14
@zettelmeyer Aha ja dan is in 2 silos kuilen wel een goede oplossing. Wij gaan dit jaar ook zelf mee helpen met een inkuilwals die we gekocht hebben, krijg je de kuil ook mooi vlak mee boven aan voor het afdek systeem.
+1
zettelmeyer
@rommert14 verstandige investering denk ik. Uurtje na rijden en zit moker vast
rommert14
@zettelmeyer Ja zitten alleen wat met de planning.
@zettelmeyer wanneer gaat t gras eraf? Die andere trekker niet zwaarder?ziet er lomper uit iig 😅

Reacties

+1
zettelmeyer
Het blokje, van oudijzer en betonblok gemaakt

(klik om te vergroten)

casejxu
@zettelmeyer weegt n? 1250kg zoiets denk?
+1
zettelmeyer
@casejxu zoiets komt nog wat oudijzer bij op en dat die dan kleine 1500 kg weegt. Nog een blok dr boven op zie ik nie zitten.
+2
@zettelmeyer op de kuil helpen, dan ben je minimaal van gister. Schuiven ze het erop ofzo? 🤪🤪
rommert14
@ronald-deutz-fahr ik denk dat zettelmeyer ook niet van gister is 🤣
+2
@rommert14 denk ik wel hoor, mischien zelfs wel van eergister🤪
rommert14
@ronald-deutz-fahr Dat zou mij dan tegen vallen
J asper
@ronald-deutz-fahr Zettel heeft niet net zo als jou een dikke Beco he
+1
@J asper ja ruig, hij staat op kentekenbewijs als
Merk; beco
Type; statuskieper
🤪
Fast Eddy
@ronald-deutz-fahr

Nu nog een dikke Volvo shovel.
+2
@Fast Eddy neu deze bevalt prima😁
+2
zettelmeyer
@ronald-deutz-fahr ja ze klapperden het er op en dat zinde me niet dus nu met wokkel
+5
J asper
Is die wel 18 ton zo? En wel flipper/hendeltjes bediening?
Fast Eddy
@J asper

😂🤣
+1
zettelmeyer
@J asper nee das de volvo van loonwerker. Wel met wokkel dit jaar omdat ik niet te vreden was met dat geklapper
+1
J asper
@zettelmeyer Geen ruimte genoeg bij de silo’s zeker?
+2
zettelmeyer
@J asper klopt daarom 2 bulten tegelijk maken ipv te grote silo met veel ruimte en geen voersnelheid.
+1
RaHeados
@zettelmeyer niet zelf ff wokkelen met de trekker? Kan mooi voorop
BEboer
@RaHeados ik zou de frontlader met kuilhapper eraan doen heb je zo ook nog 2 ton aan die kant
zettelmeyer
@BEboer voorlader komt er (voorlopig) niet meer aan....
+1
Baltus_steyr
@zettelmeyer 2 bigbags met zandslurven in de grondbak is ook 2,4 ton ongeveer , drukt ook lekker aan heb ik ervaren 😀
+2
zettelmeyer
@RaHeados wel aan gedacht en zon wals achter in. Maar moest nog wel wat kosten. Dus nu mooi budget oplossing
+6
CaseCS130
Wat witte verf op die velgen voegt ook weer gewicht toe 😉
+1
zettelmeyer
@CaseCS130 ik dacht meer aan rood
+1
CaseCS130
@zettelmeyer voor de status?
zettelmeyer
@CaseCS130 ja dan hoor je er bij blijkbaar. @hobbyboer nee dat andere duitse merk wat steeds meer ziet in de nop. Dit jaar al 7 bedrijven de overstap gemaakt hoorde ik
+1
CaseCS130
@zettelmeyer ze maken ook mooie dingen. Maar je moet het er voor over hebben.
+2
hobbyboer
Quote Reactie van @zettelmeyer:
nee dat andere duitse merk wat steeds meer ziet in de nop. Dit jaar al 7 bedrijven de overstap gemaakt hoorde ik

Ik snap dat wel, die overstap naar Fendt.
Het is ook een hele mooie tussenstap voor de mensen die de sprong naar JD nog te groot vinden.
+1
hobbyboer
@zettelmeyer Claasrood?
frank_mf
Waarom niet aanrijden met die dikke shovel? 💯
zettelmeyer
@frank_mf shovel is lichter en deze weegt straks een kleine 10. Daanaast is de shovel een hydrostaat. Lijkt me niet bevordelijk voor de aandrijving
+2
@zettelmeyer en op trekker pruttel je mooi wat heen en weer, shovel is meer gejaag, dat had ik al vrij snel bekeken 😅
+1
rommert14
@ronald-deutz-fahr en toch moesten wij meerijden met de shovel zei je gister nog 😅
+4
@rommert14 ga lekker moeilijk doen over niks man 😂
Jullie hebben geen hydrostaat neem ik aan, en ook zwaarder als je trekkers toch?
Of dacht je dat ik de weidemann bedoelde?🙈
+2
Fendt612e
@ronald-deutz-fahr komt omdat jij al paar dagen aan het stoken bent
+2
@Fendt612e Neehoor alleen gister
Vandaag begon iemand anders🤪
+1
J asper
@rommert14
Quote:
discussie over vastrijden? Heb ik wat gemist?

Quote:
zei je gister nog 😅

Zijn wel meer mensen die spontaan aan geheugenverlies lijden 🤫
rommert14
@J asper ooit van sarcasme gehoord?
frank_mf
Quote Reactie van @zettelmeyer:
kleine 10

Wat hang je er nog meer bij dan?
Fast Eddy
@zettelmeyer

Als het met een mobiele kraan goed gaat. Kan het zeker vlotter met jou shovel.
Fendt612e
@zettelmeyer is dat zo slecht dan was het hier ook van plan ?
RaHeados
@Fendt612e rij maar eens een berg op of een heuvel/ dijk ofzo. Als dat goed wil wilt het op de kuil wel. Onze ahlmann af heeft er een hekel aan olie wordt zeer snel heet van hele tijd vol gas rijden.
rommert14
@RaHeados wij hebben vorig jaar in een maand de hydrostaat naar de filistijnen geholpen omdat we het shoveltje op 2 locaties nodig waren elke dag, zat een stijle heuvel in de route
RaHeados
@rommert14 hebben hier ook al eens een rijmotor vervangen. Zit een klim op t erg en een dijk op. Hoeft niet elke dag maar die vindt de shove niet heel leuk
+1
Fast Eddy
@RaHeados

Die shovels houden het wel vol in Oostenrijk en andere bergachtige gebieden. Heuvels moeten ze gewoon tegen kunnen. Op tijd onderhoud en niet alles in de hoogste versnelling willen doen helpt ook in het verlengen van de levensduur.
+2
Fast Eddy
@Fendt612e

Als je in de lage versnelling gaat aanrijden is er niet veel aan de hand. Een shovel kan immers ook de hele dag door het losse zand rijden om baan te maken.
+1
@Fendt612e die van jullie is heel wat meer mans, 120 pk ofzo? Hoge wielen wil sws mooier
Onze vorige trok het gewoon niet met 54pk😂
zettelmeyer
@Fendt612e moet je @bikkertie ff vragen over volvo hydrostaat en bult aanrijden🫣
Fast Eddy
@zettelmeyer

De grote shovels van Claas en Liebherr zijn ook hydrostatisch aangedreven. Dus het wil wel.
+2
zettelmeyer
@Fast Eddy die volvo die @Fendt612e staan niet bekend om beste rij motoren. Daarom zie je ze niet veel en nieuw haast helemaal niet
Fast Eddy
@zettelmeyer

Weet ik.
+1
Fendt612e
@zettelmeyer laat het vrijdag wel weten als die het nog doet🙃
+2
J asper
@zettelmeyer Zit wel verschil in een beetje aanrijden en volle bak bult zetten hele dag.
+1
zettelmeyer
@J asper zit jij met je wals wel goed
casejxu
Quote Reactie van @zettelmeyer:
Lijkt me niet bevordelijk voor de aandrijving

Vooral voor t brandstof verbruik. Shovel zal wel ff meer verbruiken
rommert14
@casejxu onze moet 2000 toeren draaien anders komt ie niet vooruit op die fietsbanden
casejxu
@rommert14 dat bedoel ik. Daarom is helpen aanrijden met volgepakte trekker veel efficiënter
+2
rommert14
@casejxu Ja toen we nog bergen tijd over hadden deden we wel narijden met de trekker, diagonaal beide kanten en een keer van voor tot achter dan zat de bovenlaag mooi vast en vlak 👍 dat gaat wel sneller met de wals straks
casejxu
@rommert14 beste is wel vanaf begin mee aanrijden. Gaan wij wel doen morgen. Rijd zelf eerst wat natte hoekjes weg en ga dan ook de kuil op mee aanrijden. Zal n 7,5T wegen maar wel zonder dubbellucht
+1
rommert14
@casejxu dat is zeker zo!
+1
Ruben-Wind
@casejxu die paar dagen per jaar maakt toch weinig uit? Case 721 zat onder de 10 liter als ik me goed herriner
+1
casejxu
@Ruben-Wind zeg toch ook alleen dat n trekker zuiniger heen en weer rijd als m shovel
+2
Ruben-Wind
@casejxu ik zeg ook niet dat het niet zo is😜 vind 9 l per uur nog niet zo spectaculair. 930 van onze loonwerker zit daar ook bijna aan.
Fast Eddy
@casejxu

Ligt eraan wat je met de shovel doet. Alleen heen en weer rijden kost minder brandstof dan wanneer je er ook gras mee gaat verdelen.
casejxu
@Fast Eddy bult omhoog rijden elke keer vraagt nogwel wat kracht elke keer. Lukt met de meeste niet stationair
Fast Eddy
@casejxu

Een trekker is dan in het voordeel. En natuurlijk speelt de hoogte van de bult ook mee.
casejxu
@Fast Eddy als het goed is word t elke wagen lastiger

Heb je nog maïshakselaar foto's of video's uit de oude doos! Help mee!

Op maishakselaars.nl plaatsen we elk jaar opnieuw duizenden foto's van de maisoogst.

Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!

Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
4
PUNTEN
22
WEERGAVES
6
BATTLES
MEER FOTO'S